QR kód marketing

- avagy a qr-kód sikeres használata offline marketingeszközökön, nyomtatott céges anyagokon.

Bármilyen kampányba is kezdenénk, a legfontosabb, hogy kiindulásként pontosan meghatározzuk célcsoportunkat. A qr-kóddal futtatott kampányok előnye ugyanis akkor mutatkozik meg igazán, ha a kód célállomása a leolvasó eszköz számára precízen megtervezett és vizuális élményt nyújtó honlap.

Mint azt a technikai ismérveknél érintettük, a kód hiba nélküli publikálásához nem árt bizonyos nyomdai jártasság, hiszen a helyes marketingszemlélet akkor éri el célját, ha minden eleme alaposan megtervezett és kipróbált. A célállomás elérése tehát biztosított, következő lépésben maga a fogadó-oldal kell igazodjon az leendő vevők szokásaihoz.

Qr kód marketing

A jól megalkotott site több célcsoport érdeklődését is hatékonyan szolgálhatja ki. A kampányban szereplő kódok ugyanis akár más-más aloldalra is navigálhatják az aktuális üzenet iránt fogékony érdeklődőt. Ezek az oldalak természetesen formailag is különbözhetnek egy site-on belül.

Egyszerű példaként említhető egy fürdőruha kereskedés esete, melyben a férfiaknak és a nőknek szánt ajánlatok más-más színben, elrendezésben és képekkel várják a célzott nemet, tagjait pedig a neki szánt kód és reklámfelület azonnal a vonatkozó céloldalra juttatja.
A célzás lehet helyre, korra, érdeklődési körre… és még számos szempont alapján tervezve. A lényeg, hogy törekednünk kell a „holtszórás” mérséklésére.

A qr kód legjobb helye - Hová és hová ne?

Íme, egy fontos és átgondolandó szempont, mert az elhelyezésből adódó leolvasási hiba sutba veti az egész, kódra épülő kampányba fektetett munkánkat.
Talán a legfontosabb a kód környezete. Ez ugyanis nagyban befolyásolja majd a sikeres leolvasást. A hordozó anyag képlékenysége, a rá ható környezeti, mechanikai és optikai igénybevétel számításba kell kerüljön a tervezés során.

A hagyományos nyomtatványok esetén fel kell ismernünk, hogyan használja azt célcsoportunk. Gyűri, hajtja, lapozza – mindemelett a kód a megjelenítő oldal mely pontján foglaljon helyet.
Névjegykártya készítésnél például nem árt a fóliabevonat, mert a minőségileg és esztétikailag előnyösebb megjelenés mellett mechanikai védelmet is szolgál.

Amennyiben plakátra tervezünk, vegyük figyelembe, hogy az emberek valószínűleg menet közben fogják a kódot leolvasni, így alapelv, hogy a kód megfelelő méretű legyen és a háttérből kiemelkedő kontraszttal jelenjen meg. Ezt a megfelelő technikai előkészítés is segíti. Nem érdemes tehát olyan plakáton elhelyezni qr-kódunkat, mely a fentiek hiányában alkalmatlan a scannelésre.

Textil alapú és molinó jellegű megjelenítéseknél a gyűrődés, lengés okozhat problémát. Ezt kompenzálhatja némiképp a méret, ám a biztos tartás és a hordozófelület merevsége segíti igazán a kódot szerepe betöltésekor.

Fontos persze, hogy az elhelyezés is a célcsoporthoz alkalmazkodó legyen, azaz a siker teljes összhangot kíván. A számos hordozó felület nagyszerű lehetőség a „qr-marketingeseknek” és szakmai kihívás a grafikai előkészítőknek. Ha minden rész passzol, akkor az eredménnyel is elégedettek lehetünk.


Elkészültél? Gyere és nézd meg nyomdánk milyen marketingeszközöket kínál QR kódod számára!
névjegykártya készítés
Névjegy és cégkártya
szórólap készítés
Szórólap, flyer
céges mappa készítés
Mappa - dosszié
boríték nyomtatás
Céges boríték
prospektus, brosúra nyomtatás
Prospektus - brosúra
jegyzettömb készítés
Jegyzettömb
öntapadó matrica, címke nyomtatás
Matrica, címke
utalvány, kupon nyomtatás
Kupon, utalvány
plakát és display nyomtatás
Plakát, display
könyv nyomtatás
Könyv, katalógus
éttermi nyomtatványok
Étlap - itallap
meghívó nyomtatás
Meghívó, oklevél
falinaptár készítés
Falinaptár
asztalinaptár készítés
Asztali naptár
speditőr naptár készítés
Speditőr naptár
asztali könyöklő naptár készítés
Könyöklő naptár